۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۶۱۹۱
آیت الله موحدی کرمانی:

مسؤولان از عملکرد خود در رونق تولید گزارش دهند|با کاغذبازی مانع تولید نشوید

مسؤولان از عملکرد خود در رونق تولید گزارش دهند|با کاغذبازی مانع تولید نشوید
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسؤولان با کاغذ بازی ها تولیدکنندگان را ناامید نکنند، گفت: مسؤولان اجرایی و تقیینی از عملکرد خود در زمینه رونق تولید گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فضیلت دهه نخست ماه مبارک ذی حجه گفت: این دهه مبارکه از فضیلت بسیار بالایی برخوردار است و ما باید از شب ها و روزهای آن در راستای بندگی خداوند استفاده کافی و وافی را ببریم.

وی با بیان اینکه ما باید با رعایت احکام و سنت الهی برای عاقبت به خیری و دارا بودن فرزندان شایسته دعا کنیم، ادامه داد: شخصی که با گران فروشی، رشوه خواری، رانت خواری، احتکار و سایر مفاسد اقتصادی نان حرام وارد خانه خود می کند، نباید انتظار داشته باشد که فرزندانش شایسته شده و دعاهایش مستجاب شود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که یکی از موارد استجابت دعا «امید بستن به خداوند» است، تأکید کرد: انسان در ادعیه خود باید خالصانه به خداوند امید داشته و جز به خداوند چشم امید به کسی دیگر نداشته باشد؛ دعا باید منبعث از عشق به پروردگار باشد تا مورد عنایت خداوند متعال قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین شهادت مظلومانه امام باقرالعلوم(ع) را تسلیت گفت و تأکید کرد: ایشان در روایتی نورانی می فرمایند «دو صفت می تواند در انسان پیدا شود که آن دو صفت ریشه همه بدی ها به شمار می رود و آن «تنبلی» و «زودرنجی» است؛ اگر کسی تنبل شد موفق نمی شود و اگر کسی زودرنج شد تحمل سخن حق را نخواهد داشت».

وی با بیان اینکه گاهی انسان در مواجهه با فرمان خداوند تنبلی می کند که این مسأله بسیار خطرناک است، ابراز داشت: ما در دهه ذیحجه و ساعات پربرکت و مهمی که در اختیار داشته و داریم باید دست از تنبلی و کاهلی کشیده و به عبادت های خالصانه بپردازیم.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: انسان همچنین باید از رودرنجی بر حذر باشد، زیرا افراد بسیاری در انقلاب بودند که در هنگام مواجهه با برخوردهای حق مآبانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب زود رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

به گزارش رسا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به برکات دیپلماسی مقاومت در برابر دشمن و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهار داشت: ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار، دستیابی به پیروزی هایی همچون حفظ انقلاب، فرو ریختن هیمنه آمریکا در جهان، اسقاط پهپاد رادار گریز و فوق پیشرفته، ارتقای قدرت پدافندی، تقویت جبهه مقاومت در منطقه، بازدارندگی آمریکا و هم پیمانانش در حمله نظامی و عقب نشینی آل سعود از یمن از برکات دیپلماسی مقاوت است.

وی در ادامه با بیان اینکه عربستان در گرداب یمن دست و پا می زند و می کوشد خود را نجات دهد، به تغییر مواضع امارات در ارتباط با یمن اشاره و تأکید کرد: هیأت هایی از این کشور به ایران اعزام شد که آخرین آن ملاقات هیأت مرزبانی امارات با هیأت مرزبانی ایران در هشتم مردادماه بود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به تیزبینی و هوشیاری رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، حدود چهار سال و نیم قبل با قاطعیت از شکست قطعی متجاوزان به یمن به ویژه عربستان خبر دادند و ما امروز این موضوع را به وضوح مشاهده می کنیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دنیا بداند مصداق روشن طاغوتی که قرآن کریم از آن نام می برد، در زمان ما هیأت حاکمه آمریکا به ویژه ترامپ است، گفت: آمریکا از معاهدات بین المللی با نهایت بی شرمی خارج می شود که خروج از معاهده منع موشک های میان برد یکی از آن موارد است.

وی ادامه داد: آمریکا از یک سو خواستار مذاکره با ایران است و از سویی دیگر وزیر خارجه کشورمان را تحریم می کند؛ این رفتارهای آمریکا با همدیگر تناقض دارد؛ آقای ترامپ اگر قرار باشد کسی با تو مذاکره کند، وزیر خارجه است که زبان کشور محسوب می شود، حال تو او را تحریم می کنی؟ به تعبیر قرآن کریم، آمریکایی ها همانند سگ هایی هستند که اگر به آن ها نزدیک شویم فرار کرده و و اگر از آنها بگریزیم پیشروی می کنند و جلو می آیند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز همه جهان نسبت به قدرت های بسیار بالای ایران واقف بوده و اذعان دارند، عنوان کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان در مصاحبه ای تلویزیونی ضمن اخطار به آمریکا گفت «من به ایران سفر کرده ام و روحیه شهادت طلبی مردم آن را دیده ام و اگر اشتباهی در قبال ایران رخ دهد باتلاقی برای عاملان به وجود خواهد آمد که از آن نمی توانند خارج شوند»؛ وی افزوده است رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنند، بلکه بدانند حمله به این کشور تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه خطاب به مسؤولان کشور گفت: خوب است مسؤولان اعم از اجرایی یا تقیینی گزارش عملکرد خود را در ارتباط با «رونق تولید» بعد از گذشت 5 ماه ارائه دهند تا مردم آگاه شده و خوشحال شوند؛ اگر تولید رونق پیدا کند، پول های در دست مردم در امر رونق تولید به کار می افتد و وضع داخلی مملکت خوب می شود، اما اگر مسؤولان به این مسأله بی توجه باشند پول ها به بانک ها سرازیر می شود و مردم گرفتار ربا خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مسؤولان جلوی کاغذبازی های اداری را بگیرند تا تولیدکنندگان از فعالیت خود خسته نشوند، افزود: امروز برخی افراد به کار تولیدی دست می زنند، اما آنقدر کاغذ بازی می شود که آنها را خسته می کند؛ اگر تولید کنندگان از فعالیت خود خسته شوند، پول خود را به بانک ها سرازیر کرده و سود می گیرند؛ با توجه به اینکه این کار ربا و حرام است، باید بدانیم که با این اقدام اقتصاد کشور نیز فلج خواهد شد.

وی با بیان اینکه ربا در حکم محاربه با خداوند است، از بین رفتن صفای قلب را از اثرات وضعی این عمل ناشایست برشمرد و گفت: مسؤولان به داد برسید، اگر می خواهید جلوی ربا را بگیرید راهش این است که مردم را با پرهیز از کاغذبازی به سوی رونق تولید سوق دهید، نه اینکه با برخی اعمال و مانع تراشی ها چوب لای چرخ آنها بگذارید.

وی در پایان ضمن محکوم کردن عملکرد ناشایست دولت هند در زمینه لغو خودمختاری «کشمیر» خطاب به این دولتمردان این کشور تصریح کرد: دست از این کار خود بکشید و به مسلمانان سخت نگیرید، زیرا اقدامات اخیرتان به مصلحت خود شما و به مصلحت منطقه نیست./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات